onsdag 24 november 2010

När ditt värde räknas i pengar...


Jag får inte: Hyra bostad, ha tv abonnemang, internet eller telefon abonnemang får jag ej heller ha. Hyra bil kan jag glömma. Osv. Allt på grund av betalningsanmärkningar. Klandrar ingen annan än mig själv och det är inte mig bloggen ska handla om.
Utan jag blir så förbannad då jag, särskilt nu innan jul, ser all reklam om alla saker du kan "köpa nu och betala först i januari"!! Det räcker med 1 EN anmärkning, så kan du inte göra något av ovanstående saker!!
Åter ska vi som har det tufft ekonomiskt lockas i fällan!!! Alla föräldrar med julångest och barn med digra önskelistor. HUR lätt ät det inte då att köpa på kredit. Och alla ungdomar som kanske jobbat något år och ser sin chans att få köpa den eftertraktade prylen.

Vet även flera föräldrar OCH syskon, som handlat i sitt myndiga barns/syskons namn och sedan ej betalat så den personen får en anmärkning...

Kanske är en petitess i det stora hela, men för många, många sabbas ekonomin för lång tid framöver....

Som sagt: EN anmärkning räcker, sedan kan du ex vis inte flytta hemifrån, då du ej får hyra bostad o givetvis ej ta lån till lägenhet eller hus...

I Ljus//Wynja

1 kommentar:

Mommonii sa...

Jamen visst blir man trött! Dottern slänger den femtionde reklamblaskan framför mig på bordet: Kolla morsan! Den där telefonen för bara 1:-!

Det spelar ingen roll hur många gånger man förklarar att INGENTING nånsin är "nästan gratis".....