söndag 28 november 2010

Min dröm,,,


,,,och drömmar är till för att förverkligas. Min kom just precis nyss, så det är på stadiet "nyskapa".

För någon månad sedan hittade jag denna hemsida: http://www.gentlebarn.org/

Jag har ju alltid levt med djur, hästar t ex, dom räddade mig i tonåren! Och en gammal dröm är att kunna ta hand om djur som far illa. Nu utökades drömmen. Att även kunna hjälpa de barn/ungdomar som, liksom jag som barn, längtar "hem" och skadar sig själva. Inte de som syns, som (hoppas jag) får hjälp ändå. Utan alla som i det tysta mår dåligt. Som sitter ensamma hemma och vill dö, men ändå vill leva.

Mobbade, övergivna, barn som mist någon kär, självdestruktiva eller dom som "bara" ändå, utan synbar anledning, mår dåligt.

Att få ge dessa barn och ungdomar kontakten med djuren! Djuren som ger så mycket värme o Kärlek, som struntar helt i hur du ser ut. Som finns där med sin kravlösa kärlek. Som njuter av att bli ompysslade och få uppmärksamhet.

Så långt min dröm!

I Ljus//Wynja

1 kommentar:

Heartflow sa...

Djuren och naturen är bland det mest läkande som finns. Fin dröm! ♥
Kramar