fredag 21 juni 2013

Midsommarnatt

I dag inföll Sommarsolståndet och Midsommarafton samma dag, som sig bör!

Blot firade jag och mina vänner i gårkväll, arrangerat av Fornsed Södermanland.

I måndags fick min älskade hund Jena somna in.... Min själsvän, mitt allt. Så nu i afton vandrade jag och hennes lillebror, Charlie Chihuahua ut i skogen. 
Vi tog oss till den magiska plats som vi, tillsammans med Jena, hittade för ett par veckor sedan. På denna plats hade jag och Jena ett långt samtal och var vore väl bättre ställe att ha en minnesstund än där!


På en stor flat stenhäll växer en liten rönn, under denna skapade jag en plats för Jenas lilla minnessten. Lade dit blommor, tände ett ljus och satt länge där i tankar. Charlie satte sig nära mig och vi sörjde tillsammans. 
Jag bad platsens väktare se till vår lilla minnesplats, lämnade dom gåvor i form av nötter och choklad. 

När vi kände oss klara tog vi en tur runt platsen och letade magiska-bra att ha - saker. Under en gammal och vis ek låg ben från något djur, som fått ge ett större djur föda. Jag samlade dessa i min påse.
Nästan hemma fann jag ett druidägg =)

Mera magiska ting jag kan använda i magi och amuletter.

Nu sover Charlie och jag känner en ro och kärlek till Livet och allt som finns.

Ha en magisk natt!






Inga kommentarer: